www.pitak.fora.pl
Pitakowie pochodzą z królewskiego grodu
FAQ
Szukaj
Użytkownicy
Grupy
Galerie
Rejestracja
Profil
Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
Zaloguj
Forum www.pitak.fora.pl Strona Główna
->
Logopedia
Napisz odpowiedź
Użytkownik
Temat
Treść wiadomości
Emotikony
Więcej Ikon
Kolor:
Domyślny
Ciemnoczerwony
Czerwony
Pomarańćzowy
Brązowy
Żółty
Zielony
Oliwkowy
Błękitny
Niebieski
Ciemnoniebieski
Purpurowy
Fioletowy
Biały
Czarny
Rozmiar:
Minimalny
Mały
Normalny
Duży
Ogromny
Zamknij Tagi
Opcje
HTML:
TAK
BBCode
:
TAK
Uśmieszki:
TAK
Wyłącz HTML w tym poście
Wyłącz BBCode w tym poście
Wyłącz Uśmieszki w tym poście
Kod potwierdzający: *
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Skocz do:
Wybierz forum
Ogólna
----------------
Ogłoszenia, komunikaty, informacje
Imprezy i spotkania
Rodzina
----------------
Od niemowlaka do staruszka
Rodowody
Kuchnia
----------------
zdrowe żywienie
Salon
----------------
Życie towarzyskie
Zdrowie i rekreacja
----------------
Medycyna i psychoterapia
Turystyka i wypoczynek
Logopedia
Muzykoterapia i relaksacja
Praca, nauka, trening
----------------
pochwała sukcesu i porady życiowe
Twórcze myślenie
poezja, proza, recytacja, teatr
Oferty i zaproszenia
----------------
Kupię - sprzedam
oferty - usługi
Podziękowania, życzenia i zaproszenia
Przegląd tematu
Autor
Wiadomość
sponsor
Wysłany: Nie 9:48, 10 Mar 2013
Temat postu:
w i z y t o w k a . p l : [ WPŁYW RYTMÓW PRZYRODY NA CZŁOWIEKA ]
MUZYKODRAMA (fragm.terapii behawioralnej z elementami ekspresji dram.-muz. dla chłopców w wieku 14-15 lat) = 30,- zł Do ceny kasety doliczamy 10,- zl koszty ...
www.logos10.wizytowka.pl/
Relaks + Autogenia + Medytacja = Zdrowie
MUZYKODRAMA (fragm.terapii behawioralnej z elementami ekspresji dram.-muz. dla chłopców w wieku 14-15 lat) = 30,- zł Do ceny kasety doliczamy 10,- zl koszty ...
www.contact.wizytowka.pl/
w i z y t o w k a . p l : [ Trening autogenny wg Schultza ]
MUZYKODRAMA (fragm.terapii behawioralnej z elementami ekspresji dram.-muz. dla chłopców w wieku 14-15 lat) = 30,- zł Do ceny kasety doliczamy 10,- zl koszty ...
www.relaksacja3.wizytowka.pl/
w i z y t o w k a . p l : [ ARTOS -TWÓRCZA TERAPIA POZNAWCZO ...
MUZYKODRAMA (fragm.terapii behawioralnej z elementami ekspresji dram.-muz. dla chłopców w wieku 14-15 lat) = 30,- zł Do ceny kasety doliczamy 10,- zl koszty ...
www.artos.wizytowka.pl/
ARTOS -TWÓRCZA TERAPIA POZNAWCZO-BEHAWIORALNA
MUZYKODRAMA (fragm.terapii behawioralnej z elementami ekspresji dram.-muz. dla chłopców w wieku 14-15 lat) = 30,- zł Do ceny kasety doliczamy 10,- zl koszty ...
www.artos.wizytowka.pl/
w i z y t o w k a . p l : [ DYKCJA - ODDYCHANIE DYNAMICZNE ]
MUZYKODRAMA (fragm.terapii behawioralnej z elementami ekspresji dram.-muz. dla chłopców w wieku 14-15 lat) = 30,- zł Do ceny kasety doliczamy 10,- zl koszty ...
www.dysleksja.wizytowka.pl/
w i z y t o w k a . p l : [ AGRILLOTERAPIA - LECZENIE GLINKˇ ]
MUZYKODRAMA (fragm.terapii behawioralnej z elementami ekspresji dram.-muz. dla chłopców w wieku 14-15 lat) = 30,- zł Do ceny kasety doliczamy 10,- zl koszty ...
www.agrilloterapia.wizytowka.pl/
TRENING AUTOGENNY SCHULTZA
MUZYKODRAMA (fragm.terapii behawioralnej z elementami ekspresji dram.-muz. dla chłopców w wieku 14-15 lat) = 30,- zł Do ceny kasety doliczamy 10,- zl koszty ...
www.relaksacja.wizytowka.pl/
w i z y t o w k a . p l : [ Ćwiczenia relaksacyjne i treningi ...
MUZYKODRAMA (fragm.terapii behawioralnej z elementami ekspresji dram.-muz. dla chłopców w wieku 14-15 lat) = 30,- zł Do ceny kasety doliczamy 10,- zl koszty ...
www.e-medica.wizytowka.pl/
w i z y t o w k a . p l : [ Relaksacja i trening autogenny ...
MUZYKODRAMA (fragm.terapii behawioralnej z elementami ekspresji dram.-muz. dla chłopców w wieku 14-15 lat) = 30,- zł Do ceny kasety doliczamy 10,- zl koszty ...
www.monodram.wizytowka.pl/
w i z y t o w k a . p l : [ IM WIĘCEJ MÓWISZ , TYM MNIEJ ROZMAWIASZ ]
MUZYKODRAMA (fragm.terapii behawioralnej z elementami ekspresji dram.-muz. dla chłopców w wieku 14-15 lat) = 30,- zł Do ceny kasety doliczamy 10,- zl koszty ...
www.orator.wizytowka.pl/
w i z y t o w k a . p l : [ CHORE DZIECKO TEŻ CHCE SIĘ BAWIĆ ]
MUZYKODRAMA (fragm.terapii behawioralnej z elementami ekspresji dram.-muz. dla chłopców w wieku 14-15 lat) = 30,- zł Do ceny kasety doliczamy 10,- zl koszty ...
www.choredziecko.wizytowka.pl/
w i z y t o w k a . p l : [ RELAKSACJA wg JACOBSONA ]
MUZYKODRAMA (fragm.terapii behawioralnej z elementami ekspresji dram.-muz. dla chłopców w wieku 14-15 lat) = 30,- zł Do ceny kasety doliczamy 10,- zl koszty ...
www.relaksacja1.wizytowka.pl/
RELAKSACJA wg JACOBSONA
MUZYKODRAMA (fragm.terapii behawioralnej z elementami ekspresji dram.-muz. dla chłopców w wieku 14-15 lat) = 30,- zł Do ceny kasety doliczamy 10,- zl koszty ...
www.relaksacja1.wizytowka.pl/
w i z y t o w k a . p l : [ PRANAJAMA - ODDYCHANIE NA JˇKANIE ]
MUZYKODRAMA (fragm.terapii behawioralnej z elementami ekspresji dram.-muz. dla chłopców w wieku 14-15 lat) = 30,- zł Do ceny kasety doliczamy 10,- zl koszty ...
www.pranajama.wizytowka.pl/
Nauczyciele uważaj±, że ich przedmiot jest najważniejszy - dla ...
Post Wysłany: Nie 8:16, 22 PaĽ 2006 Temat postu: MUZYKODRAMA, Odpowiedz z cytatem. MUZYKODRAMA jest nowoczesn± metod± terapii osób nerwicowych i ...
www.nerwica.fora.pl/
Nauczyciele uważaj±, że ich przedmiot jest najważniejszy - dla ...
Post Wysłany: Nie 8:16, 22 PaĽ 2006 Temat postu: MUZYKODRAMA, Odpowiedz z cytatem. MUZYKODRAMA jest nowoczesn± metod± terapii osób nerwicowych i ...
www.nerwica.fora.pl/
Nauczyciele uważaj±, że ich przedmiot jest najważniejszy - dla ...
Post Wysłany: Nie 8:16, 22 PaĽ 2006 Temat postu: MUZYKODRAMA, Odpowiedz z cytatem. MUZYKODRAMA jest nowoczesn± metod± terapii osób nerwicowych i ...
www.nerwica.fora.pl/
Warszawa - Szukaj: logopedia
...dysleksja, dysgrafia, alalia, afonia, autyzm, logopeda, logopedia, naturoterapia, muzykoterapia, muzykodrama, teatr, dramatyzacja, psychodrama,. ...
wspomaganie oddychania poprzez zabawy - Psychoterapia nerwic ...
Post Wysłany: Nie 10:38, 22 PaĽ 2006 Temat postu: MUZYKODRAMA, ... MUZYKODRAMA, której autorem jest Władysław Pitak, jest nowoczesn± metod± terapii dzieci ...
www.fobia.fora.pl/
w i z y t o w k a . p l : [ TEATR - PASJA ŻYCIA ]
MUZYKODRAMA (fragm.terapii behawioralnej z elementami ekspresji dram.-muz. dla chłopców w wieku 14-15 lat= 2 płyty VCD) Cena 1 płyty CD,VCD lub DVD 25,- zł ...
www.scena.wizytowka.pl/
@
w i z y t o w k a . p l : [ TEST ROKEACHA - dowiedz się , czy masz ...
MUZYKODRAMA (fragm.terapii behawioralnej z elementami ekspresji dram.-muz. dla chłopców w wieku 14-15 lat) = 30,- zł Do ceny kasety doliczamy 10,- zl koszty ...
www.rokeach.wizytowka.pl/
@
w i z y t o w k a . p l : [ DOBRE ARTYKUŁY Z LOGOPEDII i PUBLIC ...
MUZYKODRAMA dla DZIECI NERWICOWYCH i AUTYSTYCZNYCH ... MUZYKODRAMA (fragm.terapii behawioralnej z elementami ekspresji dram.-muz. dla chłopców w wieku 14-15 ...
www.logoterapia3.wizytowka.pl/
w i z y t o w k a . p l : [ FOBIA-wiem wszystko-autoterapia na Forum ]
MUZYKODRAMA (fragm.terapii behawioralnej z elementami ekspresji dram.-muz. dla chłopców w wieku 14-15 lat) Do ceny kasety doliczamy 10,- zl koszty przesyłki ...
www.fobia.wizytowka.pl/
DEPRESJA - do lekarza czy psychoterapeuty ?
MUZYKODRAMA (fragm.terapii behawioralnej z elementami ekspresji dram.-muz. dla chłopców w wieku 14-15 lat) Do ceny kasety doliczamy 10,- zl koszty przesyłki ...
www.depresja.wizytowka.pl/
TERAZ NIE BOIMY SIĘ MÓWIĆ
MUZYKODRAMA (fragm.terapii behawioralnej z elementami ekspresji dram.-muz. dla chłopców w wieku 14-15 lat= 2 płyty VCD) Cena 1 płyty CD,VCD lub DVD 25,- zł ...
www.muzykodrama3.wizytowka.pl/
w i z y t o w k a . p l : [ JACOBSON - relaks progresywny ]
MUZYKODRAMA (fragm.terapii behawioralnej z elementami ekspresji dram.-muz. dla chłopców w wieku 14-15 lat) Do ceny kasety doliczamy 10,- zl koszty przesyłki ...
www.jacobson.wizytowka.pl/
w i z y t o w k a . p l : [ DIETA I AKTYWNOŚĆ FIZYCZNA GWARANCJĄ ...
MUZYKODRAMA (fragm.terapii behawioralnej z elementami ekspresji dram.-muz. dla chłopców w wieku 14-15 lat) = 30,- zł Do ceny kasety doliczamy 10,- zl koszty ...
www.zdrowadieta.wizytowka.pl/
w i z y t o w k a . p l : [ LOGOTERAPIA = PRZYWRACANIE SENSU ŻYCIA ]
MUZYKODRAMA (fragm.terapii behawioralnej z elementami ekspresji dram.-muz. dla chłopców w wieku 14-15 lat= 2 płyty VCD) Cena 1 płyty CD,VCD lub DVD 25,- zł ...
www.logoterapia.wizytowka.pl/
Nerwica, depresja, stres ? Zrelaksuj się
MUZYKODRAMA (fragm.terapii behawioralnej z elementami ekspresji dram.-muz. dla chłopców w wieku 14-15 lat) = 30,- zł Do ceny kasety doliczamy 10,- zl koszty ...
www.excessum.wizytowka.pl/
w i z y t o w k a . p l : [ Jak zostać DZIENNIKARZEM albo POLITYKIEM ]
MUZYKODRAMA (fragm.terapii behawioralnej z elementami ekspresji dram.-muz. dla chłopców w wieku 14-15 lat= 2 płyty VCD) Cena 1 płyty CD,VCD lub DVD 25,- zł ...
www.orator16.wizytowka.pl/
w i z y t o w k a . p l : [ Beethoven zamiast tabletki ]
MUZYKODRAMA (fragm.terapii behawioralnej z elementami ekspresji dram.-muz. dla chłopców w wieku 14-15 lat) = 30,- zł Do ceny kasety doliczamy 10,- zl koszty ...
www.relaksacja5.wizytowka.pl/
Towarzystwo Terapii i Kształcenia Mowy LOGOS
MUZYKODRAMA (fragm. terapii behawioralnej z elementami ekspresji muz-dram. z ... Muzykodrama w terapii dzieci nerwicowych i autystycznych (z bibliografią i ...
@
DIETA W LECZENIU JASKRY I NERWICY
MUZYKODRAMA (fragm.terapii behawioralnej z elementami ekspresji dram.-muz. dla chłopców w wieku 14-15 lat) = 30,- zł Do ceny kasety doliczamy 10,- zl koszty ...
www.dieta.wizytowka.pl/
KSZTAŁCENIE ZDOLNOŚCI TWÓRCZYCH ( Linki do publikacji )
MUZYKODRAMA (fragm.terapii behawioralnej z elementami ekspresji dram.-muz. dla chłopców w wieku 14-15 lat) = 30,- zł Do ceny kasety doliczamy 10,- zl koszty ...
www.orator14.wizytowka.pl/
MUZYKODRAMA-TERAPIA I KSZTAŁCENIE ZDOLNOŚCI. autor metody : Władysław Pitak. Metoda stosowana w Polsce od 20 lat. kontakt mailowy:
logos@logos.pomorze.pl
www.muzykodrama.w.interia.pl/
w i z y t o w k a . p l : [ ĆWICZENIA RELAKSACYJNE i TRENINGI ...
MUZYKODRAMA (fragm.terapii behawioralnej z elementami ekspresji dram.-muz. dla chłopców w wieku 14-15 lat) = 30,- zł Do ceny kasety doliczamy 10,- zl koszty ...
www.pitak.wizytowka.pl/
w i z y t o w k a . p l : [ NERWICA i DIETA - NIE ZMIENIAJ ŚWIATA ]
MUZYKODRAMA (fragm.terapii behawioralnej z elementami ekspresji dram.-muz. dla chłopców w wieku 14-15 lat) = 30,- zł Do ceny kasety doliczamy 10,- zl koszty ...
www.rewers.wizytowka.pl/
MODA NA HIPNOZĘ
MUZYKODRAMA (fragm.terapii behawioralnej z elementami ekspresji dram.-muz. dla chłopców w wieku 14-15 lat) = 30,- zł Do ceny kasety doliczamy 10,- zl koszty ...
www.hipnoterapia.wizytowka.pl/
Fobia społeczna, erytrofobia, nerwica, depresja
MUZYKODRAMA (fragm.terapii behawioralnej z elementami ekspresji dram.-muz. dla chłopców w wieku 14-15 lat) = 30,- zł Do ceny kasety doliczamy 10,- zl koszty ...
www.petunia.wizytowka.pl/
@
w i z y t o w k a . p l : [ AFAZJA - UTRATA ZNAJOMOŚCI JĘZYKA ]
MUZYKODRAMA (fragm.terapii behawioralnej z elementami ekspresji dram.-muz. dla chłopców w wieku 14-15 lat) = 30,- zł Do ceny kasety doliczamy 10,- zl koszty ...
www.logos1.wizytowka.pl/
w i z y t o w k a . p l : [ AGRESJA a JĄKANIE ]
MUZYKODRAMA (fragm.terapii behawioralnej z elementami ekspresji dram.-muz. dla chłopców w wieku 14-15 lat) = 30,- zł Do ceny kasety doliczamy 10,- zl koszty ...
www.logos5.wizytowka.pl/
w i z y t o w k a . p l : [ STWARDNIENIE ROZSIANE czyli BĄDŹ ...
MUZYKODRAMA (fragm.terapii behawioralnej z elementami ekspresji dram.-muz. dla chłopców w wieku 14-15 lat) = 30,- zł Do ceny kasety doliczamy 10,- zl koszty ...
www.stwardnienie.wizytowka.pl/
w i z y t o w k a . p l : [ WPŁYW RYTMÓW PRZYRODY NA CZŁOWIEKA ]
MUZYKODRAMA (fragm.terapii behawioralnej z elementami ekspresji dram.-muz. dla chłopców w wieku 14-15 lat) = 30,- zł Do ceny kasety doliczamy 10,- zl koszty ...
www.logos10.wizytowka.pl/
Relaks + Autogenia + Medytacja = Zdrowie
MUZYKODRAMA (fragm.terapii behawioralnej z elementami ekspresji dram.-muz. dla chłopców w wieku 14-15 lat) = 30,- zł Do ceny kasety doliczamy 10,- zl koszty ...
www.contact.wizytowka.pl/
w i z y t o w k a . p l : [ Trening autogenny wg Schultza ]
MUZYKODRAMA (fragm.terapii behawioralnej z elementami ekspresji dram.-muz. dla chłopców w wieku 14-15 lat) = 30,- zł Do ceny kasety doliczamy 10,- zl koszty ...
www.relaksacja3.wizytowka.pl/
w i z y t o w k a . p l : [ ARTOS -TWÓRCZA TERAPIA POZNAWCZO ...
MUZYKODRAMA (fragm.terapii behawioralnej z elementami ekspresji dram.-muz. dla chłopców w wieku 14-15 lat) = 30,- zł Do ceny kasety doliczamy 10,- zl koszty ...
www.artos.wizytowka.pl/
w i z y t o w k a . p l : [ DYKCJA - ODDYCHANIE DYNAMICZNE ]
MUZYKODRAMA (fragm.terapii behawioralnej z elementami ekspresji dram.-muz. dla chłopców w wieku 14-15 lat) = 30,- zł Do ceny kasety doliczamy 10,- zl koszty ...
www.dysleksja.wizytowka.pl/
w i z y t o w k a . p l : [ AGRILLOTERAPIA - LECZENIE GLINKĄ ]
MUZYKODRAMA (fragm.terapii behawioralnej z elementami ekspresji dram.-muz. dla chłopców w wieku 14-15 lat) = 30,- zł Do ceny kasety doliczamy 10,- zl koszty ...
www.agrilloterapia.wizytowka.pl/
TRENING AUTOGENNY SCHULTZA
MUZYKODRAMA (fragm.terapii behawioralnej z elementami ekspresji dram.-muz. dla chłopców w wieku 14-15 lat) = 30,- zł Do ceny kasety doliczamy 10,- zl koszty ...
www.relaksacja.wizytowka.pl/
w i z y t o w k a . p l : [ Ćwiczenia relaksacyjne i treningi ...
MUZYKODRAMA (fragm.terapii behawioralnej z elementami ekspresji dram.-muz. dla chłopców w wieku 14-15 lat) = 30,- zł Do ceny kasety doliczamy 10,- zl koszty ...
www.e-medica.wizytowka.pl/
w i z y t o w k a . p l : [ Relaksacja i trening autogenny ...
MUZYKODRAMA (fragm.terapii behawioralnej z elementami ekspresji dram.-muz. dla chłopców w wieku 14-15 lat) = 30,- zł Do ceny kasety doliczamy 10,- zl koszty ...
www.monodram.wizytowka.pl/
w i z y t o w k a . p l : [ IM WIĘCEJ MÓWISZ , TYM MNIEJ ROZMAWIASZ ]
MUZYKODRAMA (fragm.terapii behawioralnej z elementami ekspresji dram.-muz. dla chłopców w wieku 14-15 lat) = 30,- zł Do ceny kasety doliczamy 10,- zl koszty ...
www.orator.wizytowka.pl/
w i z y t o w k a . p l : [ CHORE DZIECKO TEŻ CHCE SIĘ BAWIĆ ]
MUZYKODRAMA (fragm.terapii behawioralnej z elementami ekspresji dram.-muz. dla chłopców w wieku 14-15 lat) = 30,- zł Do ceny kasety doliczamy 10,- zl koszty ...
www.choredziecko.wizytowka.pl/
w i z y t o w k a . p l : [ RELAKSACJA wg JACOBSONA ]
MUZYKODRAMA (fragm.terapii behawioralnej z elementami ekspresji dram.-muz. dla chłopców w wieku 14-15 lat) = 30,- zł Do ceny kasety doliczamy 10,- zl koszty ...
www.relaksacja1.wizytowka.pl/
w i z y t o w k a . p l : [ PRANAJAMA - ODDYCHANIE NA JĄKANIE ]
MUZYKODRAMA (fragm.terapii behawioralnej z elementami ekspresji dram.-muz. dla chłopców w wieku 14-15 lat) = 30,- zł Do ceny kasety doliczamy 10,- zl koszty ...
www.pranajama.wizytowka.pl/
sponsor
Wysłany: Nie 9:46, 10 Mar 2013
Temat postu:
.
Artykuły z logopedii:
.
ZABURZENIA W NADAWANIU MOWY
1. Zaburzenia motoryczno-dośrodkowe (aferentne)
(utrata lub niedokształcenie somestetycznych wzorców głosek)
czyli trudności w artykułowaniu głosek spowodowane brakiem czucia ułożenia narządów mowy - brak analizy i syntezy sygnalizacji z obwodu o aktualnej pozycji narządów mowy.
>>> więcej >>>
http://logos.dt.pl/logos
* USZKODZENIA NACZYNIOWE OŚRODKOWEGO UKŁADU NERWOWEGO
Najczęstszą postacią uszkodzenia ośrodkowego układu nerwowego jest udar mózgowy występujący nagle, przeważnie we śnie lub w czasie wzmożonej psychofizycznej aktywności, i charakteryzujący się mniej lub bardziej zaburzoną świadomością oraz połowiczym porażeniem na tle zaburzeń krążenia mózgowego. Upośledzenie krążenia mózgowego jako przyczyna udaru może wystąpić pod wpływem różnorodnych zmian patologicznych, odzwierciedlających takie stany, jak: miażdżyca, nadciśnienie tętnicze, zaburzenia czynności serca, choroby krwi, procesy uciskowe (nowotwory) i urazy.
>>> więcej >>>
http://logos.dt.pl/logos
* AFAZJA - REHABILITACJA LOGOPEDYCZNA
Terminem afazja (greckie fazis-mowa) określa się częściową lub całkowitą utratę umiejętności posługiwania się językiem, spowodowaną uszkodzeniem znajomości języka (rozumienia i nadawania), czemu towarzyszą mniejsze lub większe trudności w ponownym nauczeniu się go.
M. Maruszewski (1966) podaje następującą definicję afazji: "Afazja to spowodowane organicznym uszkodzeniem odpowiednich struktur mózgowych częściowe lub całkowite zaburzenie mechanizmów programujących czynności mowy człowieka, który już uprzednio opanował te czynności".
>>> więcej >>>
http://logos.dt.pl/logos
* NOWE TECHNOLOGIE W REHABILITACJI OSÓB JĄKAJĄCYCH SIĘ
Podczas mówienia jąkanie może przejawiać się jako powtarzanie części słów, powtarzanie części zdania lub przedłużone wymawianie niektórych głosek. W czasie mówienia mogą występować skurcze mięśni twarzy, szyi, tułowia lub kończyn, zwane współruchami.
>>> więcej >>>
http://logos.dt.pl/logos
* MUTYZM JAKO PRZYCZYNA TRUDNOŚCI SZKOLNYCH
Artykuł ten ma na celu przybliżenie problemu mutyzmu. Napisałam go z myślą o tym, że może on być przydatny innym nauczycielom, którzy spotkają się z podobnym zjawiskiem w swojej pracy dydaktyczno-wychowawczej.
>>> więcej >>>
http://logos.dt.pl/logos
* BADANIA W UDARZE MÓZGU
W przypadku wystąpienia klinicznych objawów udaru mózgu konieczne jest wykonanie szeregu badań odpowiadających na pytanie: Czy to jest udar mózgu?
>>> więcej >>>
http://logos.dt.pl/logos
* CZYTAĆ WBREW GENOM
DYSLEKSJĘ DEFINIUJE SIĘ JAKO TRUDNOŚĆ W OPANOWANIU TECHNIKI CZYTANIA. OSOBY Z TYM ZABURZENIEM ZNACZNIE DRAMATYCZNIEJ TO OKREŚLAJĄ: GDY CZYTAM, WYDAJE MI SIĘ, ŻE ZWARIUJĘ. Dysleksja w różnym nasileniu jest zjawiskiem często spotykanym w praktyce szkolnej. W szerszym pojęciu, jest to ogół zaburzeń związanych z czytaniem i pisaniem. Trudność w czytaniu prawie zawsze występuje z dysortografią lub dysgrafią.
>>> więcej >>>
http://logos.dt.pl/logos
* DLAAACZEGO SIĘ JĄKAMY?
Jąkanie jest nie tylko objawem nerwicy czy wad aparatu mowy. Jego przyczyną mogą być nieprawidłowości w budowie mózgu - pisze "Gazeta Wyborcza", powołując się na wyniki badań przedstawione w tygodniku "Lancet"..
>>> więcej >>>
http://logos.dt.pl/logos
* ALALIA, CHARAKTERYSTYKA ZABURZENIA MOWY
Alalia-czyli niedokształcenie mowy o typie afazji bywa nazywana szeregiem określeń, nie zawsze w pełni oddających istotę zaburzenia. W literaturze spotyka się..
>>> więcej >>>
http://logos.dt.pl/logos
* ALALIA i DYSLALIA
Alalia (zwana też niemotą, słuchoniemotą, afazją rozwojową) i dyslalia różnią się od afazji dziecięcej tym, że afazja jest częściową lub całkowitą utratą umiejętności mówienia lub rozumienia, podczas gdy przy alalii uszkodzenie struktur korowych następuje jeszcze przed rozwojem mowy
>>> więcej >>>
http://logos.dt.pl/logos
* AFAZJA - JAK POSTĘPOWAĆ Z AFATYKIEM
Afazja to zaburzenia mowy, których przyczyną mogą być uszkodzenia odpowiednich ośrodków w mózgu. Ogólnie można je podzielić na czuciowe (uszkodzenie ośrodków odbiorczych), kiedy pacjent ma kłopoty z odbiorem i rozumieniem mowy, pisma.
>>> więcej >>>
http://logos.dt.pl/logos
* JĄKANIE SIĘ ZWIĄZANE JEST ZE SŁABĄ WSPÓŁPRACĄ OŚRODKÓW W OBRĘBIE MÓZGU
Stwierdzono dotąd, że jąkanie może mieć podłoże genetyczne. Nie wiadomo było jednak, w jaki sposób i dlaczego do niego dochodzi
>>> więcej >>>
http://logos.dt.pl/logos
* POROZUMIEWANIE PRZY POMOCY MOWY
Wyraz język ma dwa główne znaczenia: jedno konkretne, występujące w takich wyrażeniach, jak: pokazać komuś język, mlaskać językiem, a drugie abstrakcyjne, używane w takich zestawieniach, jak język sceniczny, szkolny, techniczny, język polski. Poza tym używa się tego wyrazu w zwrotach obrazowych, np. latać z językiem itd.
>>> więcej >>>
http://logos.dt.pl/logos
* DYKCJA (oddychanie dynamiczne)
Oddychanie dynamiczne (w czasie wydawania głosu) polega na ścisłej korelacji mechaniki oddechu z logiką wypowiadanego tekstu.
>>> więcej >>>>
http://logos.dt.pl/logos
* JĘZYK SIĘ ZACINA
W Koszalinie jąka się ponad tysiąc dorosłych mieszkańców (1 procent populacji). Są wśród nich osoby ze świecznika: politycy, szefowie mniejszych i większych firm, ale także szukający pracy studenci i marzący o karierze uczniowie szkół średnich.
>>> więcej >>>
http://logos.dt.pl/logos
* NIE MA JĄKANIA "OD ZAWSZE"
Nie ma czegoś takiego, co moglibyśmy określić, że ktoś się jąkał "od zawsze". Ten ktoś mógł mieć do tego predyspozycje, mógł mieć inklinacje i to padło na niewłaściwy grunt: rodzina, środowisko w którym się obraca, itd. Tak, zanim się dojdzie do jąkania, trzeba odbyć nieraz długą drogę. To się nie dzieje z dnia na dzień.
>>> więcej >>>
http://logos.dt.pl/logos
* AGRESJA A JĄKANIE
Trudno jest być jedynakiem. Jeszcze trudniej jest mieć nadopiekuńczą matkę. Bardzo źle, kiedy ojciec nie zgadza się z matką w wychowaniu jedynaka.
>>> więcej >>>
http://logos.dt.pl/logos
* WIRTUALNY WYWIAD Z UDAREM MÓZGU
Poniższy felieton próbuje przybliżyć czytelnikowi problem związany z utratą rozumienia, mowy, czytania i pisania - zwany afazją.
>>> więcej >>>
http://logos.dt.pl/logos
* DYKCJA (fonacja i rezonans)
Ćwiczenia głosowe prowadzi się po przerobieniu ćwiczeń oddechowych. Nie powinny one trwać długo, aby nie powodowały zmęczenia mięśni krtani.
>>> więcej >>>
http://logos.dt.pl/logos
* AFAZJA - UTRATA ZNAJOMOŚCI JĘZYKA
Można powiedzieć, że jest to właściwie utrata częściowa lub całkowita znajomości języka, jego rozumienia i nadawania, występują także trudności w jego ponownym nauczeniu się.
>>> więcej>>>
http://logos.dt.pl/logos
* PRANAJAMA - ODDYCHANIE NA JĄKANIE
Prezentowane poniżej ćwiczenia są wzorowane na jodze i mają na celu pogłębienie oddechu, rozruszanie przepony, wydłużenie fazy wydechowej.
>>> więcej >>>>
http://logos.dt.pl/logos
.
muzyk
Wysłany: Sob 14:44, 16 Lip 2011
Temat postu:
ARTOS - OŚRODEK LOGOTERAPII i TRENINGU OSOBOWOŚCI
logopeda dyplomowany , psychoterapeuta mgr Władysław Pitak.
http://www.logos.dt.pl/pitak
Rejestracja telefoniczna : 94-340-60-06
Godziny przyjęć uzgadniane są z pacjentami
rok
Wysłany: Nie 10:29, 07 Gru 2008
Temat postu:
W miarę ustalania się równowagi krążeniowo-oddechowej i stabilizacji objawów neurologicznych wprowadza się nowe elementy postępowania rehabilitacyjnego, którego program opiera się na zasadniczych cechach porażenia połowiczego, uwzględniając: 1) rodzaj i stopień zaburzeń czucia,
2) zmiany napięcia mięśniowego,
3) rozkojarzenie mechanizmów odruchowych utrzymujących prawidłową postawę
4) niemożność wykonywania ruchów dowolnych i wyodrębnionych.
Upośledzenie czucia głębokiego stanowi większą przeszkodę w powrocie czynności ruchowej niż zaburzenie czucia powierzchniowego, co ma szczególne znaczenie dla czynności chwytnych. Informacja czuciowa dopływająca przez receptory i drogi czuciowe jest podstawą wzorców ruchowych tworzonych w korze mózgowej i odtwarzanych w czynności ruchowej mięśni.
Porażenie połowicze (hemiplegia), będące następstwem udaru, nie może być uważane za odrębną jednostkę kliniczną, ale raczej jako utrata albo upośledzenie sprawności ruchowej po jednej stronie ciała o różnym stopniu zaburzeń czuciowo-ruchowych, wymagających indywidualnego i specyficznego postępowania leczniczego. Dla uzyskania optymalnych wyników usprawnienia należy na wstępie przeprowadzić dokładna ocenę potencjału psychoruchowego, jakim chory dysponuje w zakresie wyższych czynności układu nerwowego i sprawności motorycznej kończyn.
Zaburzenia wyższych czynności nerwowych przejawiają się głównie obniżeniem sprawności intelektualnej, chwiejnością emocjonalną, upośledzeniem mowy, praksji i gnozji oraz nietrzymaniem moczu i stolca.
Upośledzenie sprawności motorycznej kończyn przejawia się brakiem lub obniżeniem czynności ruchowej ruchowej, spastycznością albo sztywnością mięśni, bólami w obrębie kończyn, astereognozją i stopotrząsem.
Stwierdzenie badaniem psychologicznym zespołu organicznego rozlanego uszkodzenia mózgu, zaburzeń orientacji przestrzennej i w czasie, zaburzeń mowy, pisania, czytania i liczenia, ubytków pamięci i niemożności skupienia uwagi pogarsza znacznie rokowanie co do powrotu utraconych czynności. Bierność psychiczna chorego może być większą przeszkodą w powrocie czynności niż rozległość porażeń, toteż bardzo istotne jest zwalczanie początkowej depresji i labilności emocjonalnej oraz utrzymywanie stałego kontaktu z chorym.
Niedowidzenie połowicze lub jednooczna ślepota, np. w razie zaćmy, mogą być wyrównane przez odpowiednie ustawienie głowy w czasie chodzenia. BcSle talamiczne, spotykane u chorych pobudliwych i drażliwych, utrudniają przebieg rehabilitacji.
fizjo
Wysłany: Nie 10:29, 07 Gru 2008
Temat postu:
W typowych przypadkach torebkowego porażenia połowiczego chory leżąc trzyma kończynę górną przywiedzioną i zgiętą w stawie łokciowym, przedramię w lekkim nawróceniu, nadgarstek i palce łącznie z kciukiem w ułożeniu zgięciowym. Kończyna dolna jest zwykle lekko zgięta w stawie biodrowym i kolanowym, przywiedziona i skręcona nieco na zewnątrz, stopa zgięta podeszwowo i odwrócona.
Pozostawienie porażonych kończyn w tym niekorzystnym ułożeniu, przy zniesionej albo ograniczonej ruchomości w stawach i zwiększonym napięciu mięśni, prowadzi nieraz w ciągu kilku dni do trwałego skrócenia mięśni i zesztywnień stawowych. Ułożenie pośrednie zapewniające równowagę inerwacyjną wszystkich grup mięśniowych najlepiej sprzyja rozluźnieniu mięśni wykazujących skłonność do przykurczów i stanowi dogodną pozycję wyjściową dla ruchów biernych.
Kończynę górną układamy więc z odwiedzionym ramieniem (65—90 ) i odwróconym przedramieniem, wykorzystując w tym celu specjalne poduszki lub łuski ortopedyczne Nadgarstek ustalamy w lekkim zgięciu grzbietowym, palce również w zgięciu, kciuk w przeciwstawieniu umożliwiającym trzymanie w ręce piłki tenisowej lub serwetki zwiniętej w rulon.
Kończynę dolną układamy w ułożeniu wyprostnym, nieznacznie zgiętą w stawie kolanowym (ok. 5°) i skręconą lekko na zewnątrz. Stopę podpieramy pod kątem prostym i zabezpieczamy przed uciskiem kołdry za pomocą specjalnych poduszek, łusek, worków z piaskiem lub aparatów szynowych. Pod części ciała narażone najbardziej na ucisk (pięty, łokcie), korzystne jest podłożenie futrzanych poduszeczek. W okresie początkowego zwiotczenia porażonych kończyn ułożenie ich w pośredniej pozycji nie nastręcza większych trudności.
Z zabiegów fizjoterapeutycznych szczególnie ważne są ćwiczenia oddechowe zapobiegające powikłaniom płucnym, ćwiczenia czynne kończyn zdrowych i bierne kończyn porażonych zapobiegające przykurczom oraz lekki masaż zapobiegający zaburzeniom troficznym mięśni. Łóżko chorego powinno być dostatecznie szerokie, umożliwiające ułożenie kończyny górnej w odwiedzeniu i tak ustawione, aby był łatwy dostęp do strony porażonej chorego. Należy także unikać zakładania kroplówek do kończyn z niedowładem, gdyż utrudnia to właściwe ich ułożenie i wykonywanie ćwiczeń biernych.
fiz
Wysłany: Nie 10:28, 07 Gru 2008
Temat postu: Ogólne zasady postępowania rehabilitacyjnego
W pierwszej fazie leczenia udaru mózgowego zabiegi rehabilitacyjne są równoznaczne z intensywną opieką lekarską i pielęgniarską. Szczególnej troski wymaga utrzymanie drożności dróg oddechowych i wentylacji płuc oraz wyrównanie zaburzeń krążenia. U chorych w stanie śpiączki należy niekiedy zastosować intubację lub tracheotomię. Chorzy przytomni wskutek niedowładu mięśni gardła i krtani mogą mieć trudności w połykaniu pokarmu i śluzowej wydzieliny z dróg oddechowych, toteż wymagają, dla uchronienia ich przed zachłyśnięciem i wtórnym zapaleniem płuc, stałego usuwania śluzu oraz dużej ostrożności przy karmieniu. W ostrym okresie udaru ważne jest również regularne opróżnianie pęcherza albo przez założenie cewnika na stale, albo pr/ex kilkakrotne cewnikowanie w ciągu doby, co stwarza jednak niebezpieczeństwo zakażenia dróg moczowych. Większość chorych odzyskuje kontrolę nad pęcherzem z chwilą rozpoczęcia pionizacji i nauki chodzenia.
Troskliwa pielęgnacja chorego ma znaczny wpływ na dalszy przebieg rehabilitacji. W zakres czynności pielęgniarki, poza zwykłymi obowiązkami, jak dbałość o czystość ciała chorego, drożność dróg oddechowych czy sztuczne karmienie i uregulowanie stolca, wchodzi również troska o prawidłowe ułożenie chorego zapobiegające odleżynom i przykurczom oraz zapaleniu płuc (obracanie chorego co 2 3 h z uwzględnieniem ułożenia na plecach, na „zdrowym" i na „chorym" boku.
MM
Wysłany: Śro 10:05, 03 Gru 2008
Temat postu: Jak postępować z afatykiem
Afazja to zaburzenia mowy, których przyczyną mogą być uszkodzenia odpowiednich ośrodków w mózgu. Ogólnie można je podzielić na czuciowe (uszkodzenie ośrodków odbiorczych), kiedy pacjent ma kłopoty z odbiorem i rozumieniem mowy, pisma. Afazja ruchowa (uszkodzenie ośrodków nadawczych) polega na tym, że pacjent rozumie co się do niego mówi, jednak nie potrafi wyrazić mową lub pismem swoich myśli.
Jak postępować z afatykiem ?
Najważniejsze jest zalecenie: zatroszcz się o to, aby pacjent z afazją poddał się terapii językowej i uczynił to możliwie szybko. Jest to jego wielką szansą!
Jak należy rozmawiać z afatykiem?
Mów powoli, krótkimi, prostymi zdaniami.
Nie żądaj od niego zbyt wiele. Rozmowy w grupie złożonej z kilku osób są dla niego o wiele trudniejsze, niż te z udziałem jednej osoby.
W każdy, możliwy sposób zachęcaj go do mówienia.
Podczas rozmowy pozostawaj z nim w kontakcie wzrokowym. Próbuj wspierać swoje przekazy odpowiednimi gestami.
Nie przerywaj mu, gdy chce coś powiedzieć.
Pozwól afatykowi popełniać błędy w mówieniu, ponieważ zbyt częste poprawianie go sprawi, że przestanie mówić.
Stwarzaj mu okazję do słuchania mowy w warunkach domowych.
Podczas rozmowy z afatykiem należy unikać drugoplanowych dźwięków (radio lub hałas uliczny). Afatyk z trudem potrafi do nich przywyknąć.
Jakiego środowiska społecznego potrzebuje afatyk?
Afatyk nie powinien być izolowany. Aby otrzymać odpowiednie bodźce, potrzebuje on towarzystwa, działalności hobbystycznych i propozycji kulturalnych.
Życie rodzinne i jego tok powinno być kontynuowane, jak tylko to możliwe, ponieważ jest to dla niego jeszcze ważniejsze niż było poprzednio.
Dorosły afatyk powinien być traktowany jak osoba dorosła, ponieważ czuje on i myśli podobnie jak przed chorobą.
Co można zalecić krewnym?
Jak należy traktować afatyka po ludzku?
Akceptuj afatyka w jego indywidualności, tak jak poprzednio
Afatyk ma prawo być niezależny w stopniu, w jakim sobie tego życzy.
Nie ubezwłasnowolniaj go. Pomagaj mu tylko wtedy, gdy jest to konieczne, tak aby mógł być dumny ze swej samodzielności.
Zastępuj go w mówieniu tylko wówczas, gdy jest to absolutnie konieczne. W przeciwnym wypadku traci on zaufanie do siebie.
Bądź pełnym nadziei na przyszłość i gotowy do pomocy Wzmacniaj zaufanie afatyka do samego siebie.
Jak traktować różne nastroje afatyka?
Miej dla niego cierpliwość.
Chwal jego starania również wówczas, gdy postęp przebiega z trudem i powoli. To wzmacnia motywację.
Obdarzaj go współczuciem.
Nie oczekuj od niego podziękowań za każdą uprzejmość, którą okazujesz . Kiedy mu pomagasz, rób to dla niego chętnie.
Nie obciążaj afatyka niepotrzebnymi sprawami.
Nie stawiaj wymagań, do których afatyk nie dorósł. Nie możesz oczekiwać od niego tych samych umiejętności co przed chorobą.
Bądź wobec afatyka uczciwy.
opracował Maciej Matuszczyk
Informacje pochodzą z MMW - edycja polska 1998, 5/6, 32-33
fora.pl
- załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by
phpBB
© 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin